Masterchef Australia – the finale

Weinig activiteit op de blog: ik heb wééral examens. Ik lijk wel altijd examens te hebben, maar dit zou wel eens *hout vasthouden* de laatste keer kunnen zijn. Jep, als alles volgens plan verloopt, studeer ik in juli af *weer hout vasthouden*. Oh ja, ik heb tegenwoordig een sterke drang om hout vast te houden (hopelijk ken je die uitdrukking?).

De belangrijkste vraag tijdens de examens: is Masterchef Australia al op tv? Seriously, it’s the only thing that keeps me going nowadays. Masterchef is zo één van die kookprogramma’s die de tand des tijds mooi heeft doorstaan. Meer nog, het wordt er telkens maar beter op (ook al vond ik dat eerst niet, ik geef het toe). Eerlijk gezegd vind ik Masterchef de beste in zijn soort: veel meer uitdaging, prachtige gerechten, geweldige chefkoks en echt talentvolle mensen, althans veel meer dan in andere flauwe afkooksels. 

Masterchef Australia loopt al een hele tijd. De kookwedstrijd (want dat is het) startte met een groot aantal kandidaten en bestaat telkens uit verschillende opdrachten zoals bvb. masterclass, invention test, eliminatieproef, immuniteitsproef, etc. Nu vanavond is het dé moment: the finale. Ik ben zó benieuwd (like I said, it keeps me going)! 

Even benadrukken: GEEN SPOILER ALERT, want ik weet de uitkomst zelf nog niet – so don’t spoil it for me

Michael en Kate nemen het voor een allerlaatste keer tegen elkaar op in de finale. Uiteraard ga ik er helemaal in op en hoop ik stiekem dat Kate wint (al ken ik die van haar noch pluim), maar toegegeven – Michael is óók heel goed dus ze verdienen het allebei. Het wordt sowieso spannend. Zeker kijken dus!

Masterchef Australia – Vitaya – 31/05 – 18u55

Kijk jij vanavond mee naar de finale van Masterchef Australia? Wie moet er winnen volgens jou?

Een reactie plaatsen

2 reacties

  1. Ik geef je deels gelijk in masterchef… maar dan alleen de australische. Ik hou niet van de andere versies.
    Ik snap nogsteeds niet dat Michael niet is gewonnen. Ondertussen heb je gekeken en dan mag ik het nu wel zeggen he!

    Beantwoorden
    • Ja, heb het ondertussen gezien, ik was wel een dag te vroeg (wat een anti-climax), maar goed. 😉 Ik vond dat ze het allebei verdiende, al had ik verwacht dat Michael ging winnen, maar zoals ik al zei, hoopte ik op Kate, maar dan eerder omdat ze zo sympathiek overkomt. 😉 Ik vond het wel zalig dat ze als laatste gerecht ééntje van Noma moesten maken, wauw!

      De vorige Masterchefs waren totaal anders he. Dat was voor échte amateurs; deze mensen kan je toch geen amateurs meer noemen! Het heeft zo allebei zijn charmes. 🙂

      Beantwoorden

Geef een reactie

