Verloren Maandag

Vandaag is het Verloren Maandag. Dit is veeleer een Antwerpse traditie, die telkens valt op de eerste maandag na driekoningen. Op Verloren Maandag wordt er in Antwerpen en omgeving gesmuld van worstenbroden en appelbollen! Waarom? Tja, daarover doen heel wat verhalen de ronde. Ik denk eerder: “Als het kind maar een naam heeft…” of gewoon een reden om eens lekker te smullen!

Ook wij hebben er vandaag van genoten…

Jullie ook?

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

4 reacties

  1. Ik bewoon de kustprovincie, die nochtans niet van folklore gespeend is, maar Verloren Maandag kennen we bij ons niet en dat is jammer, want die worstenbroden zien er bijzonder appetijtelijk uit.

    Beantwoorden
    • Jammer dat enkel wij daar van kunnen genieten… Ik had er nooit echt zo over nagedacht, maar wellicht zijn er ook zo’n dagen die jullie ginder wel vieren met lekkers en hier niet gekend zijn?

      Beantwoorden
  2. Ik was niet in Antwerpen die maandag, maar was ik er wel geweest, dan had ik zeker zo’n broodje genomen.!

    Beantwoorden
    • Haha, volgend jaar krijg je allen geluk weer die kans. 🙂 Of koop er gewoon stiekem één de volgende keer dat je in A’pen bent. 😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

