Dunkin’ Donuts

Dat Duitsland nog steeds erg welvarend is, merk je maar al te goed aan de mooi verzorgde winkelstraten, en vooral aan de (hoeveelheid) winkels. Zo stoot je in Keulen 2 maal, vrij snel achter elkaar, op Dunkin’ Donuts

Dunkin’ Donuts is een welgekende keten uit de Verenigde Staten die donuts, bagels, muffins, munchkins, ea (en koffie) aanbiedt in de gekste geuren en kleuren. Dunkin’ Donuts vind je niet in België noch in Nederland en daarom moest ik deze donuts gewoon eens proberen! 

We kozen voor 6 donuts (zodat we ze in een Dunkin’ Donuts doos meekregen):
Strawberry Frosted 
Vanilla Frosted
Chocolate Walnut
Banane Kirsch 
Chocolate Creme 
Coconut Roasted

Om heel eerlijk te zijn, moet ik toegeven dat zulke donuts niets voor mij zijn. Ze proeven erg artificieel, vet en ongezond. De enige donut die ik nog kon pruimen, was de Coconut Roasted, enkel vond ik die weer te droog. Zowel de Strawberry Frosted als de Vanilla Frosted vond ik te zoet. De gevulde donuts (Banane Kirsch en Chocolate Creme) vond ik gewoonweg niet lekker; ze proefden erg “nep”! De chocolade donut was ook vrij droog en niet mijn ding. 

Niet dat andere mensen zulke donuts niet lekker mogen vinden, maar voor mij bewijst dit nog maar eens dat zulke voorgefabriceerde en artificiële voedingswaren niet mijn ding zijn. Ik hou van vers en homemade! Toch ben ik blij de ervaring opgedaan te hebben, nu hoef ik er niet meer over te dromen. 😉

Wat vinden jullie van Dunkin’ Donuts?

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

5 reacties

  1. In de Duitse steden zie je Dunkin’ Donuts veel, ja. 🙂 Vroeger kwam ik er wel eens en ging ik meestal voor de limited editions. Met Pasen hadden ze dan felblauwe ‘Oster Küken’-donuts. Het ging me meer om de looks dan om de smaak, want de smaak was inderdaad vooral veel suiker en olie. Tegenwoordig loop ik er dus langs heen.
    Toch vind ik ze nog steeds leuk om te zien, vooral die typische roze Homer-donuts. 🙂

    Beantwoorden
    • Het is inderdaad vooral het uiterlijk van de donuts die mij deed dromen, erg speels en kleurrijk. Jammer genoeg is de smaak echt niet mijn ding. Het is ook door The Simpsons en Homers voorliefde voor donuts dat ik ze erg graag wilde uittesten, maar ik ben blijkbaar geen Homer. 😦 Maak jij wel eens zelf donuts?

      Beantwoorden
      • Nee. Niet op de traditionele manier tenminste, ik geloof dat ze in olie gebakken moeten worden. Dat vind ik zo’n geknoei. Om die reden maak ik ook zelden appelbeignets (die ik wel erg lekker vind!).
        Wel heb ik een mini-donut-maker, maar dat gaat met hete platen en dan is het hele olie-achtige weg, het lijkt dan meer op wafels qua smaak. Wie weet vind je dat wel lekker. 🙂 Maar de mini-donut-maker heb ik al een tijd niet gebruikt… ik zal hem eens opzoeken! 🙂

  2. Alice

     /  21 december 2011

    Ik at ze regelmatig in de states en heb ze uit pure nostalgie gekocht in Keulen.. maar en dat is een heel belangrijke maar… ze smaken totaal niet naar de donuts die ik in Amerika kocht. De smaak is totaal anders en ze zijn veel vettiger in duitsland dan in de states. Ik wacht dus wel tot ik terug naar ginder reis om ze te eten. Want daar zijn ze echt heerlijk!

    Beantwoorden
    • Oh is dat echt zo? Ik ben nog nooit in de States geweest (droom), daarom dat ik ze in Keulen al eens wilde uittesten, maar dat is enorm tegengeslagen! Zo erg zelfs dat ik geen donut meer aanraak… Maar goed dat je me dat laat weten! Als ik ooit in US ben, probeer ik het nog een keertje! 😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

