Muffins met chocolade en banaan

Muffins zijn een heerlijk tussendoortje! Er zijn eindeloos veel ingrediënten die je in je muffins kan draaien. Ik kies vandaag voor banaan en pure chocolade; verrukkelijke combinatie!

Algemene bereidingstijd:  10 min (bereiding) + 25 min (bakken)

Ingrediënten: (15 muffins)
375 gr zelfrijzende bloem (of patisseriebloem met bakpoeder)
125 gr kristalsuiker
2 eieren
160 gr gesmolten boter
375 ml melk
100 gr chocoladenopjes
2 bananen
snufje zout

Bereidingswijze:
Meng de bloem met de suiker en doe er de chocoladenoppen bij.
Voeg ook het snufje zout toe.

Klop de 2 eieren los met de melk en giet dit bij het bloemmengsel. Voeg ook de gesmolten boter toe (even in de microgolfoven smelten) en meng alle ingrediënten totdat er zich een glad beslag vormt.

Snijd de bananen in schijfjes en voeg deze eveneens toe aan het beslag.

Verwarm de oven voor op 180°. Vul nu de muffinvormpjes tot 3/4 met het beslag.

Plaats de muffins in de oven voor zo’n 25 minuten. De muffins zijn klaar wanneer de top lichtjes gebarsten is en de binnenkant gaar, maar smeuïg. Smakelijk!

Tip! Je kan muffins maken met of zonder een papieren vormpje. Ik maak ze persoonlijk liever zonder vormpje, want dan vallen ze groter uit!

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

2 reacties

  1. Mijn moeder zaliger was een gerenommeerde kokkin en haar tarte Tatin was in de wijde omgeving vermaard. Ik heb een beetje van haar kooktalent en ook haar verzamelmappen met vaak handgeschreven recepten geërfd en ben vaak van plan geweest om me aan de Tatin te wagen, maar het leek me een nogal bewerkelijk gebak en daarom heb ik het steeds uitgesteld. Dankzij jouw recept heb ik dan toch besloten om nu zondag aan de slag te gaan, op hoop van zegen. De muffins bewaar ik voor een volgende gelegenheid.

    Beantwoorden
    • Oh wat leuk! Je moet zulke receptjes zeker bewaren, van generatie op generatie. Ik hoop zelf ook ooit mijn receptjes door te kunnen geven (en hopelijk zullen die dan ook gekoesterd worden). En geen angst, vlieg er gewoon in en probeer het! Tarte Tatin is helemaal niet zo moeilijk als het eruit ziet, maar eens het je gelukt is (wat jou zeker zal lukken), lijkt het wel alsof je iets fantastisch bereid hebt! Laat je weten hoe het is gegaan? Ik ben benieuwd en uhm smakelijk!

      Beantwoorden

Geef een reactie

