De geboorte van Tarte Helene

Net herexamen nr.1 achter de rug. Hopelijk geslaagd, deze keer. Wat is er een betere ontspanning dan het opstarten van een foodblog

Wie ben ik? Een 23 jarige studente TEW met een grote passie voor zowel schrijven als gastronomie. Idealiter wil ik beiden combineren in deze kersverse blog! Als kind droomde ik er reeds van om later heerlijke baksels op tafel te toveren… Nu tracht ik dit te verwezenlijken, met de hulp van mijn kritisch, maar gretig (online en IRL) testpubliek! 

Wat mag je verwachten? Heerlijke zoete ovengerechtjes zoals taarten, cakes, muffins,… maar ook hartige ovenschotels staan op het menu! Af en toe zit er wel eens een uitschietertje tussen (lees: versgemaakt ijs), zolang het maar comfort food is!

De meeste creaties zijn gebaseerd op een receptje uit mijn inspiratiebronnen. Dit wil zeggen dat ik bijna nooit 100% het receptuur volg, maar aanpassingen maak naar eigen smaak. Jullie zullen hier regelmatig zo’n uitgewerkt gerechtje kunnen terugvinden dus kom zeker af en toe een kijkje nemen! Ook handige Basics, die ik zelf toepas bij het maken van mijn gerechten, zal ik trachten toe te lichten zodat jullie makkelijk zelf aan de slag kunnen!

Als extraatje wil ik af en toe graag andere food-gerelateerde weetjes met jullie delen zoals recensies van kookboeken of leuke eetgelegenheden, aankondigingen van (mogelijk) interessante events en workshops,… en veel meer!

Alle nieuwtjes vind je in eerste instantie terug als blogberichtje op de Homepage. Achteraf kunnen jullie deze berichten steeds nalezen op respectievelijk de Recepten, Basics of Extra-pagina en uiteraard ook via het blogarchief! (Tip! Maak het jezelf nog gemakkelijker met de zoekfunctie!)

Wat mag ik verwachten? Aangezien ik mij nog niet zo lang heb toegelegd op bakken e.a., wil ik in de eerste plaats mijn creaties met jullie delen en bijleren uit jullie reacties en tips. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar andermans’ gerechten, want ook daar valt veel uit te leren! Laat dus zeker iets achter, stuur mijn een mailtje of volg Tarte Helene op Twitter!

Veel leesplezier! Ellen x

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

