Oreo truffels

Oreo truffels zijn erg geliefd en daarom ook al tig keer gemaakt. Dat weerhoudt mij er niet van deze heerlijke zoete lekkernijen met mijn lezers te delen, integendeel! En het beste van al: het is zo klaar en je hebt er geen oven voor nodig!

Zoals de naam het al zegt, zijn deze truffels gemaakt met Oreo’s! Weet je wel, die lekkere koekjes?

Tot voor kort kon je Oreo hier niet makkelijk krijgen, maar nu liggen ze gewoon in de supermarkt.

Bereidingstijd: 20 min

Ingrediënten:
24 Oreokoekjes
150 gr Philadelphia (of soortgelijke kaas)
200 gr pure chocolade
evt. pistachenoten/kokos/…

*gebaseerd op Kraft Recipes

Bereidingswijze:
Eerst en vooral moet je de Oreo’s verkruimelen. Ik weet het, het voelt slecht, maar hou voor ogen dat je truffels hierdoor optimaal zullen zijn! Verkruimel met een deegrol, en als je in het bezit bent van een mixer, verkruimel de Oreo’s verder tot het geheel er uit ziet zoals ‘aarde’ (vreemde vergelijking, ik weet het).

Doe er nu 150 gr philadelphia bij en meng met een lepel.

Plaats het mengsel nu minstens 1 uur in de ijskast.

Na 1 uur kan je met een theelepel een beetje beslag in je handen nemen en kleine bolletjes rollen.

Leg deze op een bord en plaats 10 min in de diepvries.

Wanneer de bolletjes wat harder zijn, zal je ze makkelijker in de chocolade kunnen dompelen.

Smelt ondertussen de chocolade. Je kan dit in de microgolfoven doen, au bain marie of gewoon op een zacht vuurtje. Wanneer de chocolade gesmolten is, haal je de pot van het vuur en de bolletjes uit de diepvries.

Gebruik nu een satéprikker, sushistokje, vork, lepel of wat jou het makkelijkste lijkt en dompel in de chocolade.

Let er op dat je het bolletje niet te lang in de chocolade houdt, anders gaat het smelten en ben je het kwijt!

Laat de chocolade voldoende uitlekken en leg op een bakpapier op bvb. een bakschaal. Versier nu met (ongezouten) pistachenootjes, kokosschilfertjes of wat jij leuk vindt. Laat afkoelen en uitharden. Plaats ze daarna in de koelkast omdat je de philadelphia uiteraard niet zo lang kan bewaren in open lucht.

De Oreotruffels zijn nog lekkerder wanneer ze een nachtje in de koelkast hebben gestaan!

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

7 reacties

  1. Dit moet ik gewoon een keer maken! Briljant gewoon:)

    Beantwoorden
    • Toen ik het een keertje zag staan, had ik direct dezelfde reactie! Ik vind Oreo’s echt lekkere koekjes, en zo’n truffel klinkt ineens heel verfijnd (en moeilijk ;)). Maken, zou ik zeggen!

      Beantwoorden
  2. Ik ben vanmorgen in de supermarkt op zoek gegaan naar die Oreo’s, maar ik heb ze niet kunnen vinden. Het zal ongetwijfeld aan mijn speurvaardigheid liggen, of anders beschouwen sommige leveranciers West-Vlaanderen nog steeds als achtergebleven gebied. We blijven zoeken.

    Beantwoorden
    • Haha, wel, wat denk je zelf? ;) Mmm.. misschien moet je eens in een grotere supermarkt gaan kijken? Tenzij je dat al deed natuurlijk. Anders stuur ik je wel een pakje op. :)

      Beantwoorden
  3. Het water komt me spontaan in de mond :-). Dit ziet er overheerlijk uit!

    Beantwoorden
  4. Woooow, volgens mij zijn deze echt hun calorieën waard! :p

    Beantwoorden

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 747 andere volgers

